Assalamualaikum

Friday, January 30, 2009

Di mana cantiknya seorang muslimah


Di Mana Cantiknya Seorang Muslimah?

Mungkin pada sepasang matanya yang hening yang selalu menjeling tajam atau yang kadang kala malu-malu memberikan kerlingan manja.

Boleh jadi pada bibirnya yang tak jemu-jemu menyerlahkan senyuman manis, atau yang sekali-sekala memberikan kucupan mesra di dahi umi juga, ayah, suami dan pipi munggil anak-anak.

Atau mungkin juga pada hilai tawanya yang gemersik dan suara manjanya yang boleh melembut sekaligus melembutkan perasaan.

Sejuta perkataan belum cukup untuk menceritakan kecantikan perempuan.

Sejuta malah berjuta-juta kali ganda perkataan pun masih belum cukup untuk mendefinisikan tentang keindahan perempuan.

Kitalah perempuan itu. Panjatkan kesyukuran kehadrat Tuhan kerana menjadikan kita perempuan dan memberikan keindahan-keindahan

1 comment:

NurSyahadah said...

apabila kamu berkawan dengan lelaki, ingatlah ada dua perkara yang terbentang... Yang pertama.... kamu jadi seperti kelapa mudah diperolehi, diparut...diperah.... dan diambil santannya..... lepas itu hampasnya dibuang... Yang kedua.... kamu menjadi seperti mutiara, berada di dasar lautan... tersimpan rapi... dilindungi kulit.... bukan senang untuk melihatnya... apa lagi untuk mendapatkannya... Hanya orang yang bertuah.. berusaha menyelami dasar lautan, dapat memperolehinya... harganya amat mahal sekali.... dan ia akan tersimpan selamanya.. Di sebalik santan... menjadi penyedap makanan... diperah segala kenikmatan... dengan mudah jatuh menjadi titisan.. akhirnya kari habis dimakan.. pulut panggang sisa habis ditelan.. dan santan hilang tak jadi ingatan.. yang terasa lazat.. hanya kari dan pulut panggang.. orang tak kenang jasa santan..